O nás

Předností výrobků PIVKO je více než čtyřicetiletá zkušenost v náhonové technice: navrhování, výrobě a použití kotoučových brzd a hřídelových spojek vysoké kvality ověřené reputací v průmyslu. Toho bylo dosaženo řešením specifických požadavků zákazníků, odborným technickým poradenstvím, přednáškovou činností, účastí na veletrzích jakož i poprodejním servisem.

Nabízíme poradenství a dodávky v pohonové technice; jak pro pohyb otáčivý, tak i lineární. Rádi s Vámi osobně prodiskutujeme Vaše specifická přání jak u rekonstrukcí, tak u nových řešení. Jsme schopni předložit i více technických řešení téhož zadání včetně cenové nabídky.

 

Náhony neřešitelné běžně užívanými spojkami (se silonovými vložkami,

pryžovými obručemi, …) řeší pružné spojky PIVKO www.pivkobrakes.cz

k přenosu kroutícího momentu a tlumení vibrací

 

Spojky PIVKO jsou samonosné, a vysokorychlostní (až @ 5000) dovolující velkou radiální, axiální, torzní a úhlovou (až 10°) poddajnost. Řada „100“ umožňuje Mkmax. až 40 [kNm] Proto lze jejich pomocí řešit náhony běžnými spojkami nerealizovatelné.

Do ocelového tělesa spojky jsou nalisovány předepnuté „bezvůlové“ pružné elementy namáhané na tlak. Technologicky předepnuté a chemicky odolné elementy obvyklé tvrdosti 65 [°Sh] vyhovují pro teploty okolí -40 až +100 [°C]. Na smyslu otáčení nezáleží.

Spojky nevyžadují mazání a běžnou údržbu, stačí vizuální kontrola. Během životnosti nedozná charakteristika spojky podstatných změn. V případě poškození elementů se hnaná proti hnací části převodu neprotočí. Soustrojí se okamžitě nezastaví, dokončí cyklus/běh.

Pro výměnu opotřebených elementů se náboje spojky posunou a těleso se radiálně vyjme.

Spojky redukují torzní kmity, hlučnost, prodlužují životnost hnací / hnané části (spalovacích-, elektrických motorů, převodovek, ventilátorů, kompresorů, čerpadel, turbin, drtičů, dopravníků, zkušebních stolic.

Spojky kombinujeme je s kovovými klouby do pružných hřídelí, případně s posuvem, nevyžadující podpůrné/centrující ložisko. Dvě sešroubované spojky vytvoří velmi krátký pružný homokinetický kloub. Spojky kompletujeme s brzdovými kotouči a připevňujeme perem s drážkou, nebo upínacími pouzdry.  

Ve zkušebně spalovacích motorů přesáhla životnost elementů 10000 motohodin.